Google+ Followers

Αναγνώστες

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ ΜΕ ΤΟΥΣ ΓΟΝΕΙΣ

Η ΠΑΙΔΙΚΗ ΕΠΙΘΕΤΙΚΟΤΗΤΑ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΚΑΙ ΟΙ ΓΟΝΕΙΣ


Την Τετάρτη 23 Μαρτίου ,  
 ο Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων σε συνεργασία με τον Σύλλογο Διδασκόντων,
 κάλεσαν την κ. Νίκη Σπυρίδου παιδοψυχολόγο

 με θέμα την 

παιδική επιθετικότητα στο σχολείο 
η κ Σπυρίδου μίλησε σε γονείς και εκπαιδευτικούς για ...

Το παιδί – θύμα της επιθετικής συμπεριφοράς
Πώς θα αντιληφθούν  το πρόβλημα
 Επιπτώσεις της επιθετικότητας στο παιδί – θύμα
Τι πρέπει να κάνουν οι γονείς
Ο σημαντικός ρόλος της πρόληψης
 Συνεργασία γονέων με σχολείο

Η ενημερωτική συνάντηση  εντάσσεται στα πλαίσια του προγράμματος 
 "Η ενδοσχολική βία στο σχολείο"



Σχολική χρονιά 2014-15

ΑΝΙΧΝΕΥΣΗ ΜΑΘΗΣΙΑΚΩΝ ΔΥΣΚΟΛΙΩΝ

Την Τετάρτη  19 Μαίου στις 18.30 μ.μ. επισκέφθηκε το νηπιαγωγείο μας  
η Λογοθεραπεύτρια κ.Αγγελοπούλου Αυγή.
 Η  επίσκεψη προγραμματίστηκε με πρωτοβουλία του Συλλόγου Διδασκόντων  
και σε συνεργασία με το Σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων του σχολείου,μιας 
και ήταν έκδηλο το ενδιαφέρον όλων για θέματα που άπτονται της συγκεκριμένης ειδικού.
 Η εισήγηση αφορούσε θέματα διαταραχών λόγου αλλά και γενικότερα μαθησιακών δυσκολιών που παρατηρούνται στην προσχολική ηλικία.
 Η κ.Αγγελοπούλου έκανε εκτενή αναφορά στα στάδια εξέλιξης λόγου και ομιλίας των παιδιών καθώς και στην πρόληψη και αντιμετώπιση μαθησιακών δυσκολιών από γονείς και εκπαιδευτικούς.
Ακολούθησε διάλογος στον οποίο δόθηκαν απαντήσεις σε ερωτήματα  και διευκρινήσεις  σε απορίες των γονέων.
 Η συμμετοχή ήταν πολύ καλή και ενθαρρυντική για τη διοργάνωση παρόμοιων συγκεντρώσεων!

ΣΥΓΧΑΡΗΤΗΡΙΟ
ΤΟ Δ.Σ. ΓΟΝΕΩΝ & ΚΗΔΕΜΟΝΩΝ

Άλλη μία επιτυχημένη εκδήλωση διοργανώθηκε από τον Σύλλογο Διδασκόντων του Σχολείου,στις18-05-2015 στην αίθουσα του Κλασικού τμήματος του σχολείου,
με θέμα΄΄ΠΡΟΛΗΨΗ ΔΥΣΚΟΛΙΩΝ ΛΟΓΟΥ ΚΑΙ ΟΜΙΛΙΑΣ΄΄ 
Στα πλαίσια αυτής της εκδήλωσης, πραγματοποιήθηκε ομιλία από την προσκεκλημένη του Συλλόγου Διδασκόντων Λογοθεραπεύτρια κ.ΑγγελοπούλουΑυγή-Μαρία
πρός τους γονείς που παρευρέθησαν στην συνάντηση .Έγινε ενημέρωση για το αντικείμενο θέματος, για τον σωστό τρόπο ανάπτυξης της επικοινωνίας των παιδιών καθώς και τις μαθησιακές δυσκολίες, που κατά καιρούς προκύπτουν στο σχολικό αλλά και οικογενειακό περιβάλλον. Ακολούθησαν ερωτήσεις των γονέων, όπου η κ.Αγγελοπούλου Αυγή-Μαρία απάντησε πρόθυμα, δίδοντας στους γονείς την δυνατότητα να εξάγουν χρήσιμα συμπεράσματα, καθώς και να αποκτήσουν τα κατάλληλα ερεθίσματα
 για έγκαιρη αναγνώριση, συμπεριφορών από τα  παιδιά.Ο Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων του 24ου Νηπιαγωγείου Κατερίνης, εκφράζει τα συγχαρητήρια του, πρός τον Σύλλογο Διδασκόντων του Σχολείου, εξαίρει τέτοιου  είδους πρωτοβουλίες και δηλώνει τη στήριξη του στη διοργάνωση ανάλογων εκδηλώσεων στο μέλλον.

6 ΜΑΡΤΙΟΥ ΗΜΕΡΑ ΚΑΤΑ ΤΗΣ ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗΣ ΒΙΑΣ

Την Τετάρτη 4 Μαρτίου, στο χώρο του νηπιαγωγείου,
έγινε ενημέρωση  για τη ενδοσχολική βία,
παγκόσμια μάστιγα τη εποχής μας.
Καλεσμένη η παιδοψυχολόγος κ. Νίκη Σπυρίδου.
Παρών ο Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων και πολλοί γονείς









Το τι σημαίνει bullying και τις επιπτώσεις που έχει στην παιδική ψυχούλα, μας εξήγησε η παιδοψυχολόγος κ. Νίκη Σπυρίδου στο τέλος της ομιλίας της έγινε συζήτηση με τους γονείς

Η ενδοσχολική βία και ο εκφοβισμός (bullying) μεταξύ μαθητών θεωρείται πλέον κοινωνικό πρόβλημα και έχει αρχίσει να γίνεται αντικείμενο προσοχής,συζήτησης και μελέτης και στην Ελλάδα.
 "Ενδοσχολική βία", "εκφοβισμός", "θυματοποίηση",ορίζουν μια κατάσταση κατα την οποία, ασκείται εσκεμμένη ,απρόκλητη, συστηματική΄και επαναλαμβανόμενη βία και επιθετική συμπεριφορά με σκοπό την επιβολή, την καταδυνάστευση και την πρόκληση σωματικού και ψυχικού πόνου σε μαθητές από συμμαθητές τους, εντός και εκτός σχολείου.
Η εκδήλωση επιθετικής συμπεριφοράς έχει στόχο το "διαφορετικό",το οποίο μπορεί να αφορά σε οποιοδήποτε ανθρώπινο γνώρισμα είτε εξωτερικό είτε εσωτερικό.Για παράδειγμα, το χρώμα του δέρματος, η εθνικότητα, το φύλο, το βάρος, η σχολική επίδοση, η κοινωνική συστολή.

Οι μαθητές συχνά εκφοβίζουν για να νιώσουν 
  • ανώτεροι απ τους άλλους, 
  • να τραβήξουν την προσοχή, 
  • να τύχουν αποδοχής και να γίνουν περισσότερο δημοφιλείς.
  •  Στην πραγματικότητα όμως η δημοφιλία τους βασίζεται στο φόβο που προκαλούν, ενώ στις περισσότερες περιπτώσεις είναι και οι ίδιοι δυστυχισμένοι και προσπαθούν να μεταφέρουν το έλλειμμα χαράς και στους άλλους.

Τα παιδιά "θύματα" εκφοβισμού και βίας είναι δυνατόν
  •  να νιώσουν έντονο άγχος και αίσθημα ανασφάλειας,
  •  να έχουν φοβίες, 
  • να παρουσιάσουν σχολική άρνηση, 
  • πτώση στις επιδόσεις τους,
  •  ψυχοσωματικά προβλήματα, όπως πονοκέφαλο, πονόκοιλο, διαταραχές στον ύπνο 
  • καθώς και κατάθλιψη.

Τα παιδιά "θύτες" αντιμετωπίζουν τον κίνδυνο να απομακρυνθούν απο το σχολείο, να διακόψουν την σχολική φοίτηση, να εμφανίσουν τάσεις φυγής απο το σπίτι και να εξελιχθούν σε ενήλικες με αντικοινωνική και παραβατική συμπεριφορά.
Ο ηλεκτρονικός εκφοβισμός (cyberbullying) αποτελεί την πιο σύγχρονη μορφή εκφοβισμού η οποία παίρνει εύκολα και γρήγορα διαστάσεις και εκτός σχολείου.Περιλαμβάνει την αποστολή απειλητικού ή υβριστικού υλικού, την δημοσίευση φωτογραφιών ή βιντεο τα οποία έχουν τραβηχθεί χωρίς τη γνώση ή τη συγκατάθεση του παιδιού που εκφοβίζεται, καθώς και η χρήση ή παραποίηση προσωπικών δεδομένων κάποιου ατόμου.
Τα επεισόδια εκφοβισμού και βίας δεν "αποκαλύπτονται" εύκολα, γιατί καλύπτονται απο το φόβο του θύματος και τον εκβιαστικό χαρακτήρα του θύτη. Συχνά αποσιωπούνται απο τους ίδιους τους γονείς ή το σχολείο προκειμένου να αποφύγουν την έκθεση και το κύρος τους. Αποτελεί ωστόσο επιτακτική ανάγκη, συνεργασίας,ευαισθητοποίησης, ενημέρωσης και έγκαιρης παρέμβασης γονέων, σχολείου και ειδικών συμβούλων (ψυχολόγων, σχολικών συμβούλων, κοινωνικών λειτουργών) προκειμένου να προλαμβάνονται, να καταστέλλονται και να μη διαιωνίζονται τετοια φαινόμενα, οι επιπτώσεις των οποίων μπορεί να προκαλέσουν ανεπανόρθωτες συνέπειες στην στη σωματική και ψυχοκοινωνική εξέλιξη των παιδιών και των εφήβων.



                                                                              ΣΠΥΡΙΔΟΥ ΝΙΚΗ

                                                           ΨΥΧΟΛΟΓΟΣ - ΠΑΙΔΟΨΥΧΟΛΟΓΟΣ